مهمترین کاربرد E-mail [2]، استفاده از ان برای بازاریابی یکبهیک است. Email های شخصیسازی شده میتواند با هر نفر متناسب با خصوصیات ، علایق و نیازهای او گفتگو و رابطههای پایدار با مشتری برقرار کرد و تعداد ملاقاتهای او از سایت و همچنین خرید محصولات را افزایش داد. بازاریاب هر چه راجع به مشتری اطلاعات بیشتر کسب کند به همان نسبت راحتتر میتواند مطابق شرایط و نیازهای وی حرکت کند.
نرخ بازگشت سرمایهگذاری درEmail نسبت به دیگر کانالهای بازاریابی الکترونیکی بالاتر میباشد ، Emailها میتوانند فایلهای صوتی، کلیپهای ویدئویی و لینکهایی را بههمراه داشته باشند. فواید بکارگیری Email در هزینه پایین و پوشش وسیع ان است ، برخی از شرکتها پایگاهی از ایمیلها را در اختیار دارند و پیامهای خود را به گروههای از پیش تعیین شده ارسال مینمایند .
البته باید توجه داشت که تبلیغات از طریق نامه الکترونیکی کار دشواری است زیرا تهیه فهرستی ایمیلها ، تصمیمگیری در مورد محتوی ایمیلها و اندازهگیری نتایج کار از جمله مواردی هستند که دقت زیادی را میطلبند . (فرزاد،1387،ص. 23-26)
مزایای این روش تبلیغات عبارتند از :
[1] Spam
[2] Electronic Mail
لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:
تاثیر تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان ایرانی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن
درباره این سایت